مرکز داده ابری (به‌زودی...)

خدمات رایانش ابری به منظور پردازش داده‌های سازمان‌ها بر بستر اینترنت پیاده‌سازی شده است. راهکار رایانش ابری به دلیل سیستم پرداخت منعطف و متناسب با میزان مصرف و دسترسی آسان از طریق اینترنت گزینه‌ای ایده‌آل برای سازمان‌ها است.

شرکت داده رایانش ابری پردیس به عنوان مجری راهکارهای مجازی سازی، ذخیره سازی، امنیت اطلاعات و همچنین ارائه دهنده راهکارهای مبتنی بر Cloud؛ نمایندگی ارائه خدمات و محصولات سازمانی شرکت ایرانسل را کسب نموده است و با عنوان شریک راهبردی واحد کسب و کار سازمانی شرکت ایرانسل آماده ارائه خدمات و محصولات به سازمان ها می باشد.

Cloud_Center

دیتاسنتر ابری چیست؟
دیتاسنتر ابری مفهومی جدید در دنیای فناوری اطلاعات است. می‌توان از شرکت‌های Amazon و Google به عنوان بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده این سرویس در جهان نام برد. راه‌اندازی این سرویس می‌تواند موتور محرک بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ باشد.
این مفهوم در دنیای فناوری اطلاعات تحت عناوینی دیگری همچون دیتاسنتر مجازی( VDC)، دیتاسنتر مبتنی بر نرم‌افزار( SDDC) نیز تعریف شده است. یک دیتاسنتر ابری شامل تمام عناصر یک زیر ساخت مرکز داده، مثل پردازنده سیستم ذخیره‌سازی، شبکه و امنیت است. دیتاسنتر همه عناصر را به صورت مجازی به عنوان یک سرویس ارائه می‌دهد. استقرار، تامین، پیکربندی و بهره‌برداری از همه سخت‌افزارها به صورت انتزاعی بوده و همگی از طریق نرم افزار پیاده‌سازی می‌شوند.
با استفاده از خدمات رایانش ابری سازمان‌ها قادر خواهند بود محاسبات و پردازش داده‌های خود را بر بستر اینترنت انجام دهند. از کاربردهای مهم این فناوری می‌توان به میزبانی وب‌سایت‌ها، بلاگ‌ها، اجرای نرم‌افزارها و آنالیز اطلاعات اشاره کرد.
سازمان‌ها می‌توانند سرورهای اختصاصی متعدد و متنوع خود را با توجه به نوع نیاز و بودجه خود در دیتا سنترهای ابری ایرانسل، در محیط‌های چند مستاجره (Multi-Tenant) و کاملا ایزوله پیاده‌سازی و مدیریت نمایند. امکانات بسیار پیشرفته همچون مدیریت شبکه‌های مجازی (Firewall، Load Balancer، Virtual Router ،(VLAN و ... نیز برای مراکز داده ابری ایرانسل نیز در نظر گرفته شده است.
سازمان‌ها هزینه‌های مرتبط را بر اساس مدل Pay as you go و تنها به اندازه مصرف لحظه‌ای در بازه‌های زمانی ساعتی یا ماهانه پرداخت خواهند نمود.

Cloud_2

ویژگی ها و مزایا:

  • انعطاف‌پذیری مالی: بدون نیاز به سرمایه‌گذاری اضافی، شما فقط برای منابعی که استفاده می‌کنید هزینه پرداخت خواهید کرد.
  • زمان تحویل خیلی سریع: زیرساخت‌ مورد نیاز و آماده به کار خود را تنها در چند دقیقه بدست خواهید آورد.
  • پورتال Self Service: سبب می‌شود که بدون اتلاف زمان برای راه‌اندازی و پشتیبانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خدمات IT، بهره‌وری زیرساخت‌ها را به حداکثر برسانیم.
  • عملکرد سنتی: امکانات موجود در دیتاسنتر فیزیکی را با کارایی بالاتر در دیتاسنتر مجازی در اختیار خواهید داشت.
  • امن و اطمینان‌پذیر: پلتفرم زیرساختی سرویس مرکز داده ایرانسل بالاترین سطح امنیت و اطمینان را در اختیار شما قرار خواهد داد.
  • محیط‌های ترکیبی: کار با محیط‌های خصوصی و دیتاسنتر مجازی از سرمایه جاری محافظت می‌نماید.
  • انعطاف‌پذیری: مراکز داده مدرن ایرانسل قابلیت پردازش و پاسخگویی به حجم بالایی از درخواست‌ها را در هر لحظه فراهم می‌کنند.
  • گسترش شبکه‌های خصوصی بزرگ: دسترسی نامحدود از همه نقاط دنیا به این سرویس سبب شده تا خدمات ابری پوشش جهانی داشته باشند.
  • قابلیت بازگشت از بحران خودکار: قابلیت‌های اتوماتیک Disaster Recovery در سناریوهای مختلف بین دیتاسنتر مجازی و موقعیت‌های جغرافیایی تجاری
  • پوشش جغرافیایی بزرگ: با Nodeهایی در اروپا و آمریکا

*منبع

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: دیتاسنتر مبتنی بر نرم‌افزار, مرکز داده ابری, محصولات سازمانی ایرانسل, نمایندگی فروش محصولات سازمانی ایرانسل, دیتاسنتر مجازی, دیتاسنتر ابری , ایرانسل, SDDC, رایانش ابری, داده رایانش ابری پردیس